Relationship Support Centre
Relate to People Foundation

We are a group of educators, psychologists and psychotherapists for whom building sufficiently good, authentic relationships with other people is a personal and professional priority.

Our mission is to support families, especially in which their members are on the autism spectrum, are people with disabilities or are experiencing a mental health crisis.

Our goal is to create a place full of kindness, warmth and a homely atmosphere, where the family receives appropriate, strengthening help.

Sadzenie drzewka
M─Ö┼╝czyzna, dziewczyna oraz ch┼éopiec rozmawiaj─ů z psycholo┼╝k─ů

What we do?

The axis of the our activities is to promote the relational approach in the upbringing, education and therapy of children, youth and adults.

We believe that building a good, kind and safe relationship with another human being is a priority above the need to achieve other goals.

The relationship in therapy, education or upbringing is supra-paradigmatic and supra-methodical, i.e. standing above a specific method or approach.

A good relationship may be educational as well as “healing” – as long as it is built consciously, reflectively and in a thoughtful, not accidental way.

Who do we help?

We direct our offer to families, in particular to members of the families who are on the autism spectrum, who are people with disabilities and/or in a mental health crisis, as well as professionals who work with children, teens and adults.

Our activities include:

  1. consultations/therapy/psychotherapy (individual, couple, family),
  2. support groups for parents,
  3. peer group meetings for children, teens as well as adults,
  4. trainings and workshops,
  5. lectures and seminars.
Niepe┼énosprawne dziecko bawi─ůce si─Ö na ┼Ťwie┼╝ym powietrzu z matk─ů

We regularly participate in inspiring conferences and trainings in Poland and abroad. We cooperate with non-governmental organizations and carry out research and application projects.

We conduct all our activities to support sufficiently good interpersonal relations. We are still learning how, but we know why and we want to share this knowledge with everyone who wants to build good enough relationships with their clients, patients, students and others.

We are looking forward to collaborate with families and professionals from all over the world, so please, do not hesitate to contact us:

 

email:

p.golaska@gmail.com
(Paulina Gołaska-Ciesielska)

LinkedIn:

https://www.linkedin.com/in/paulinagolaska/
(Paulina Gołaska-Ciesielska)

https://www.linkedin.com/company/relate-to-people-foundation/
(Relate to People Foundation)

Nasz zesp├│┼éÔÇő

CENTRUM WSPIERANIA RELACJI

Zdj─Öcie Pauliny

Paulina Gołaska-Ciesielska

założycielka Centrum

Za┼éo┼╝ycielka Centrum Wspierania Relacji, fundatorka i┬áprezeska Fundacji Relacyjni, redaktorka naczelna czasopisma ÔÇ×Cz┼éowiek i┬áRelacjeÔÇŁ. Psycholo┼╝ka, pedago┼╝ka specjalna, badaczka, terapeutka relacyjna. Cz┼éonkini IARPP (International Association for Relational Psychoanalysis and Psychotherapy), studentka the William Alanson White Institute w Nowym Jorku.

Od┬áponad 12 lat pracuje z┬árodzinami z┬áosobami w┬áspektrum autyzmu i/lub niepe┼énosprawno┼Ťci─ů w┬ár├│┼╝norodnych ┼Ťrodowiskach edukacyjno-terapeutycznych ÔÇô przedszkolach, szko┼éach, gabinecie prywatnym. Prowadzi szkolenia, warsztaty, superwizje, jest wyk┼éadowczyni─ů akademick─ů.

Zdj─Öcie Mateusza

Mateusz Ciesielski

Wiceprezes Fundacji Relacyjni

W Centrum Wspierania Relacji zajmuje si─Ö m.in. sprawami finansowymi i organizacj─ů pracy o┼Ťrodka.

In┼╝ynier budownictwa, kt├│ry z pasj─ů wsp├│┼étworzy du┼╝e obiekty mieszkalne i biurowe w Polsce. Pasjonat g├│r, nart i natury.

Zdj─Öcie Ewy

Ewa Bartosik

psycholo┼╝ka

Uko┼äczy┼éa psychologi─Ö w ramach specjalno┼Ťci Psychoterapia zaburze┼ä psychicznych i Psychologia Zdrowia i Choroby na UAM w Poznaniu oraz studia podyplomowe Przygotowania Pedagogicznego dla Psycholog├│w.

Odby┼éa 2 letni cykl szkole┼ä z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i m┼éodzie┼╝y oraz zaburze┼ä psychicznych os├│b doros┼éych w CTPB w Warszawie. Szkoli si─Ö w podej┼Ťciu MBT ÔÇô psychoterapii opartej na mentalizacji. Uko┼äczy┼éa I i II stopie┼ä organizowany we wsp├│┼épracy z Laboratorium Psychoedukacji, Pracowni─ů Humani i Norweskim Instytutem Mentalizacji. W 2023 roku rozpoczyna kurs psychoterapii systemowej.

Od 2016 roku wsp├│┼épracuje ze Szko┼é─ů Podstawow─ů ÔÇ×UniterraÔÇŁ, plac├│wk─ů integracyjn─ů o uprawnieniach szko┼éy publicznej, realizuj─ůc─ů edukacj─Ö w┼é─ůczaj─ůc─ů. Od czerwca 2022 pracuje w Centrum Wspierania Relacji, gdzie prowadzi konsultacje indywidualne i terapi─Ö dzieci oraz m┼éodzie┼╝y, a tak┼╝e konsultacje dla rodzic├│w.

Zdj─Öcie Gra┼╝yny

Grażyna Kałużyńska

Pedago┼╝ka, logopedka, studentka psychologii

Uko┼äczy┼éa pedagogik─Ö (specjalno┼Ť─ç edukacja elementarna i terapia pedagogiczna) na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza i podyplomowo logopedi─Ö na Collegium Da Vinci, obecnie studiuje psychologi─Ö na SWPS.

Uczestniczy┼éa w warsztatach z Porozumienia bez przemocy, uko┼äczy┼éa kurs Metody Ruchu Rozwijaj─ůcego Weroniki Sherborne, kurs Terapii R─Öki i inne rozwijaj─ůce kompetencje pedagogiczne.

Do┼Ťwiadczenie w pracy z dzie─çmi zdobywa┼éa podczas wolontariat├│w i sta┼╝y oraz prowadzenia zaj─Ö─ç grupowych w ┼╝┼éobkach i przedszkolach. Wspiera w uczeniu si─Ö.

W Centrum Wspierania Relacji prowadzi zajęcia z terapii ręki i pomaga dzieciom i młodzieży w nauce.

Zdj─Öcie Justyny

Justyna K─Ödziora-Antkowiak

psycholo┼╝ka

Psycholo┼╝ka, psychoonkolo┼╝ka, psychoterapeutka w szkoleniu systemowym.

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uko┼äczy┼éa Studium Analizy Transakcyjnej (zako┼äczony mi─Ödzynarodowym Egzaminem 101), Kurs Podstawowy z zakresu psychoterapii systemowej, oraz Kurs Zaawansowany Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej, organizowane przez Wielkopolskie Towarzystwo Psychoterapii Systemowej w Poznaniu, a tak┼╝e Intensywny Kurs Interwencji Kryzysowej, organizowany przez Grup─Ö Interwencji Psychologicznej i Szkole┼ä ARCAN. Cz┼éonkini IARPP (Mi─Ödzynarodowego Towarzystwa Psychoterapii i Psychoanalizy Relacyjnej). Od 12 lat wspiera pacjent├│w leczonych onkologicznie, pracuj─ůc jako psycholo┼╝ka na oddzia┼éach Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu. Z Centrum Wspierania Relacji zwi─ůzana od 2021 roku.

Jako psychoonkolo┼╝ka, udziela wsparcia pacjentom i ich rodzinom w trakcie diagnozy, okresu leczenia, a po jego zako┼äczeniu oraz w trakcie rehabilitacji. Pracuje z rodzinami w procesie ┼╝a┼éoby. Zajmuje si─Ö diagnoz─ů psychologiczn─ů funkcjonowania poznawczego u os├│b z chorobami OUN.

W kontek┼Ťcie psychoterapeutycznym, pracuje z osobami doros┼éymi ÔÇô indywidualnie lub w parach. Udziela konsultacji rodzicielskich – wsp├│┼épracuj─ůc ze specjalistami obejmuj─ůcymi oddzia┼éywaniami diagnostycznymi i terapeutycznymi dzieci. Ma do┼Ťwiadczenie w prowadzeniu grup wsparcia.

Zdj─Öcie Karoliny

Karolina Dybicz

Kognitywistka

Kognitywistka, terapeutka pedagogiczna, pedago┼╝ka specjalna, nauczycielka wspieraj─ůca uczni├│w w spektrum autyzmu, dogoterapeutka, specjalizuje si─Ö w pracy terapeutycznej z dzie─çmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w szczeg├│lno┼Ťci w spektrum autyzmu i z niepe┼énosprawno┼Ťciami.

Uko┼äczy┼éa kognitywistyk─Ö przy Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu. Realizowa┼éa studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego, terapii pedagogicznej i pedagogiki specjalnej. Ju┼╝ od czasu studi├│w pracowa┼éa z dzie─çmi z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů i wyzwaniami rozwojowymi oraz realizowa┼éa liczne praktyki, kursy i szkolenia z tego zakresu, co kontynuuje do dzi┼Ť w r├│┼╝nych miejscach i formach. Specjalizuje si─Ö w pracy z dzie─çmi ze spektrum autyzmu. Wspomaga uczni├│w ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na r├│┼╝nych szczeblach nauki (od przedszkola do szko┼éy podstawowej), prowadzi terapi─Ö indywidualn─ů i zaj─Öcia grupowe dla dzieci w r├│┼╝nym wieku. Wsp├│┼éprowadzi te┼╝ warsztaty, szkolenia i spotkania otwarte dla nauczycieli oraz rodzic├│w dzieci oraz m┼éodzie┼╝y w spektrum autyzmu, a tak┼╝e grupy r├│wie┼Ťnicze dla dzieci w spektrum.

Realizowa┼éa kurs dogoterapii, uzyskuj─ůc certyfikat terapeuty oraz certyfikacj─Ö dla swojego psa. Do dzi┼Ť psie aktywno┼Ťci, kursy, szkolenia oraz psie sporty s─ů jej pasj─ů i inspiracj─ů – tak┼╝e dla ┼╝ycia zawodowego.

Aktualnie jest nauczycielem wsp├│┼éorganizuj─ůcym kszta┼écenie w szkole podstawowej w Gminie Rokietnica oraz terapeut─ů w Centrum Wspierania Relacji w Poznaniu.

Zdj─Öcie Julii

Julia Wolska

psycholo┼╝ka

Psycholo┼╝ka, absolwentka jednolitych studi├│w magisterskich na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W trakcie studi├│w realizowa┼éa specjalno┼Ť─ç kliniczn─ů.

Odby┼éa szkolenie: ÔÇ×L─Ök uog├│lniony ÔÇô praca terapeutyczna z pacjentem w nurcie poznawczo-behawioralnymÔÇŁ organizowane przez PSYCHOTESTO CENTRUM PSYCHOLOGICZNE. Bra┼éa udzia┼é w warsztatach: ÔÇ×Kompetencje kulturowe psycholog├│wÔÇŁ w ramach projektu ÔÇ×UNIWERSYTET JUTRA II ÔÇô zintegrowany program rozwoju Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w PoznaniuÔÇŁ. Uko┼äczy┼éa kurs ÔÇ×Diagnoza w rodzinie ÔÇô wybrane konteksty. Systemowe wsparcie os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů, w spectrum autyzmu lub z chorob─ů przewlek┼é─ů ÔÇŁ MODU┼ü I, II, III, ÔÇ×Wst─Öp do socjoterapiiÔÇŁ i ÔÇ×Pomoc psychologiczna w okresie oko┼éoporodowymÔÇŁ realizowanych przez Edu_Centrum. W 2024 roku bra┼éa udzia┼é w szkoleniach dotycz─ůcych: Bajkoterapii; Kamishibai ÔÇô metoda projektu orgaznizowanych przez Wydawnictwo TIBUM; a tak┼╝e szkoli┼éa si─Ö w Fundacji Sto Pociech z zakresu pracy niedyrektywnej i wzmacniaj─ůcej autonomi─Ö dziecka.

Do┼Ťwiadczenie w pracy z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů zdoby┼éa prowadz─ůc zaj─Öcia profilaktyczne (organizowane przez O┼Ťrodek Profilaktyki i Terapii Uzale┼╝nie┼ä w Bogucinie) w szko┼éach w latach 2021-2022. Od 2021 roku udziela si─Ö w wolontariacie Akademia Przysz┼éo┼Ťci, gdzie pracuje indywidualnie z podopieczn─ů. W 2023 roku prowadzi┼éa grupy r├│wie┼Ťnicze dla dzieci w wieku 2-3 lata, jak i dla 4-6 latk├│w (i ich rodzic├│w) w ramach Wielkopolskiego Klubu Rodziny w gminie Rokietnica.

W Centrum Wspierania Relacji pracuje z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů oraz jest cz┼éonkini─ů zespo┼éu diagnostycznego (spektrum autyzmu). Wsp├│┼éprowadzi grupy r├│wie┼Ťniczej dla dzieci i m┼éodzie┼╝y w spektrum autyzmu. Jest pod sta┼é─ů superwizj─ů u dr Pauliny Go┼éaskiej-Ciesielskiej.

Karolina Szymaniak, psycholog, seksuolog

Karolina Szymaniak

Psycholo┼╝ka

Psycholożka, psychoterapeutka po ukończonym szkoleniu w Zaawansowanej Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej i po szkoleniu TSR.

Uko┼äczy┼éa r├│wnie┼╝ podyplomowe studia z zakresu Seksuologii Klinicznej na UAM w Poznaniu. Na co dzie┼ä pracuje z m┼éodzie┼╝─ů i doros┼éymi, kt├│rzy zg┼éaszaj─ů trudno┼Ťci w budowaniu bliskich zwi─ůzk├│w i relacji interpersonalnych, maj─ů zaburzenia nastroju, zaburzenia od┼╝ywiania oraz trudno┼Ťci wynikaj─ůce z pozabezpiecznego stylu przywi─ůzania.

Ze wzgl─Ödu na widoczne w┼Ťr├│d pacjent├│w potrzeby oraz zdobyte kwalifikacje, zajmuje si─Ö r├│wnie┼╝ wsparciem, poradnictwem i diagnoz─ů seksuologiczn─ů.

Swoj─ů prac─Ö seksuologiczn─ů i psychoterapeutyczn─ů poddaje sta┼éej superwizji.

Prywatnie jest mi┼éo┼Ťniczk─ů trekking├│w g├│rskich i gotowania.

Zdj─Öcie Sandry

Sandra Menesiak

Sta┼╝ystka

Studentka II roku psychologii. Wsp├│┼éprowadzi grupy r├│wie┼Ťnicze oraz konsultacje indywidualne dla dzieci i m┼éodzie┼╝y w spektrum autyzmu oraz ich rodzin.

Do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa praktykuj─ůc w Miejskim Centrum Interwencji Kryzysowej, a tak┼╝e bior─ůc udzia┼é w kursach i warsztatach o tematyce szeroko rozumianego wsparcia psychologicznego dzieci i m┼éodzie┼╝y. Anga┼╝uje si─Ö w prace grantowe realizowane przez Centrum Wspierania Relacji.

Szkoli się w zakresie terapii relacyjnej, członkini IARPP (Międzynarodowego Towarzystwa Psychoterapii i Psychoanalizy Relacyjnej).

Zdj─Öcie Joanny

Joanna Trybus

Sta┼╝ystka

Studentka IV roku psychologii jednolitej magisterskiej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu ÔÇô specjalno┼Ť─ç kliniczna.

W Centrum Wspierania Relacji wsp├│┼éprowadzi grupy r├│wie┼Ťnicze dla dzieci i nastolatk├│w. Jako wolontariuszka od 2020 roku zwi─ůzana z Fundacj─ů FIONA. Wsp├│┼épracuje z Fundacj─ů Podaj Dalej w Koninie. Uko┼äczy┼éa pierwszy stopie┼ä szkolenia TSR, obecnie jest w trakcie realizowania kursu zaawansowanego.

Zdj─Öcie Joanny

Joanna Gajos

Psycholo┼╝ka

Absolwentka jednolitych studi├│w magisterskich z┬ápsychologii na┬áUniwersytecie im.┬áAdama Mickiewicza w┬áPoznaniu. W┬átrakcie studi├│w realizowa┼éa specjalno┼Ťci ÔÇ×psychologia zdrowia i┬áchorobyÔÇŁ oraz┬áÔÇ×organizacja ┼Ťrodowiska uczenia si─Ö a┬áspecyficzne potrzeby edukacyjneÔÇŁ.

Swoje do┼Ťwiadczenie w┬ápracy z┬ádzie─çmi zdobywa┼éa w┬átrakcie praktyk studenckich w┬ászkole podstawowej oraz┬áwolontariat├│w, m.in.┬áw┬áAkademii Przysz┼éo┼Ťci i┬áProgramie PROJEKTOR, prowadz─ůc zar├│wno zaj─Öcia indywidualne, jak i┬ágrupowe. Dodatkowo zajmowa┼éa r├│wnie┼╝ stanowisko wychowawcy kolonijnego na┬áp├│┼ékoloniach oraz┬ápomocy nauczyciela w┬ászkole specjalnej. Obecnie poza Centrum pracuje r├│wnie┼╝ w szkole ┼Ťredniej, co pozwala na poszerzenie perspektywy i bie┼╝─ůce orientowanie si─Ö w wyzwaniach, z jakimi mierz─ů si─Ö dzieci i m┼éodzie┼╝ w systemie edukacji.

Odby┼éa nast─Öpuj─ůce szkolenia i┬ákursy: ÔÇ×Og├│lny kurs pierwszej pomocy i┬áu┼╝ywania AEDÔÇŁ realizowany przez┬áFundacj─Ö Akceptacja, ÔÇ×Spektrum autyzmu ÔÇô jak planowa─ç skuteczne wsparcie?ÔÇŁ przygotowany przez┬áFundacj─Ö Prodeste, ÔÇ×Wypu┼Ťci─ç emocje, kt├│re bol─ů ÔÇô praca z┬ánastolatkiem dokonuj─ůcym samouszkodze┼äÔÇŁ prowadzony przez┬áWielkopolskie Centrum Terapii Par i┬áRodzin ÔÇ×Diagnoza w┬árodzinie ÔÇô wybrane konteksty. Systemowe wsparcie os├│b w┬áspektrum autyzmu oraz┬áz┬ániepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ůÔÇŁ MODU┼ü I, III; ÔÇ×Pozytywna Dyscyplina w┬ápraktyce edukacjiÔÇŁ oraz┬áÔÇ×Wst─Öp do┬ásocjoterapiiÔÇŁ organizowane przez┬áEdu_Centrum.

Wiedz─Ö teoretyczn─ů z zakresu pracy z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů w spektrum autyzmu poszerza┼éa na kursie ÔÇ×Growth Through Play System (GPS) ST.1ÔÇŁ organizowanym przez Fundacj─Ö Zrozumie─ç Autyzm. Umiej─Ötno┼Ťci praktyczne z┬ázakresu pracy terapeutycznej zdobywa┼éa na rocznym sta┼╝u w┬áCentrum Wspierania Relacji, aktywnie uczestnicz─ůc w┬áspotkaniach z┬ádzie─çmi, jak r├│wnie┼╝ w┬áspotkaniach grupy wsparcia dla rodzic├│w dzieci w┬áspektrum autyzmu.

Aktualnie w Centrum Wspierania Relacji prowadzi spotkania indywidualne dla dzieci i m┼éodzie┼╝y, spotkania diagnostyczne pod k─ůtem spektrum autyzmu, konsultacje dla rodzic├│w oraz spotkania grup r├│wie┼Ťniczych.

Zdj─Öcie Justyny

Justyna Gierewicz

Psycholo┼╝ka

Absolwentka jednolitych studi├│w magisterskich na kierunku psychologia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, realizuj─ůca specjalno┼Ť─ç kliniczn─ů. Aktualnie realizuje studia podyplomowe ÔÇ×Przygotowanie Pedagogiczne dla Psycholog├│wÔÇŁ na Uniwersytecie WSB Merito.

W Centrum Wspierania Relacji wsp├│┼éprowadzi grupy r├│wie┼Ťnicze dla dziewcz─ůt i ch┼éopc├│w, prowadzi spotkania indywidualne dla dzieci i m┼éodzie┼╝y. Zajmuje si─Ö diagnoz─ů ADHD. Pracuje r├│wnie┼╝ w Publicznym Przedszkolu nr 163. ÔÇ×Ba┼Ťniowy ZamekÔÇŁ jako nauczycielka wsp├│┼éorganizuj─ůca kszta┼écenie.

Swoje do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa jako wolontariuszka w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym nr. 1 w Klinice Pediatrii, Hemato-Onkologii i Gastroenterologii oraz jako wolontariuszka w Wielkopolskim Centrum Onkologii.

Zrealizowa┼éa kursy ÔÇ×Diagnoza ADHD i zaburze┼ä wsp├│┼éwyst─Öpuj─ůcych z zastosowaniem zestawu kwestionariuszy Conners 3ÔÇŁ, ÔÇ×Cykl 3 webinar├│w ÔÇ×Podstawy ADHDÔÇŁ, ÔÇ×Diagnoza w rodzinie ÔÇô wybrane konteksty. Systemowe wsparcie os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů intelektualn─ů, w spektrum autyzmu lub z chorob─ů przewlek┼é─ůÔÇŁ Modu┼é I i II oraz ÔÇ×Wst─Öp do socjoterapiiÔÇŁ organizowane przez Edu_Centrum przy Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Zdj─Öcie Magdy

Magdalena Kempińska

Biuro

Chcia┼éa by─ç weterynarzem, a┬ázosta┼éa absolwentk─ů UAM w┬áPoznaniu Wydzia┼éu Studi├│w Edukacyjnych o┬áspecjalizacji┬á resocjalizacja. By┼éa ratownikiem wodnym i┬áinstruktorem p┼éywania. Przepracowa┼éa blisko 20 lat w┬ás┼éu┼╝bach mundurowych.

Ma adoptowanego psa ze schroniska, lubi pracę w ogrodzie i jazdę na nartach.

Magda ┼éatwo zawiera kontakty z lud┼║mi dlatego powierzyli┼Ťmy jej recepcj─Ö. To ona do Was dzwoni, umawia i przek┼éada spotkania.

Zdj─Öcie Kasi

Katarzyna Kupczyk-Buchert

Pedago┼╝ka specjalna, socjoterapeutka, logopedka

Pedago┼╝ka specjalna, socjoterapeutka, logopedka, nauczycielka wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, terapeutka z zakresu terapii r─Öki. Uko┼äczy┼éa Kurs Kwalifikacyjny z zakresu ÔÇ×Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacja uczni├│w autystycznychÔÇŁ.

Od ponad 12 lat pracuje z dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů w spektrum i/lub niepe┼énosprawno┼Ťci─ů, a tak┼╝e innymi wyzwaniami rozwojowymi. Wsp├│┼épracuje ze Stowarzyszeniem ProFuturo, w kt├│rym prowadzi terapi─Ö indywidualn─ů oraz zaj─Öcia logopedyczne. Swoje do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa w takich miejscach, jak poradnia psychologiczno-pedagogiczna, o┼Ťrodki rehabilitacyjno-terapeutyczne, szko┼éy i przedszkola og├│lnodost─Öpne. Prowadzi terapi─Ö indywidualn─ů, grupow─ů oraz trening umiej─Ötno┼Ťci spo┼éecznych.

W Centrum prowadzi konsultacje, wsp├│┼éprowadzi zaj─Öcia dla grup r├│wie┼Ťniczych dla dzieci oraz m┼éodzie┼╝y w spektrum autyzmu.

Zdj─Öcie Beaty

Beata Kamieniarz

BIURO

W Centrum Wspierania Relacji zajmuje si─Ö p┼éatno┼Ťciami, kontaktem z pacjentami oraz pomaga w organizacji szkole┼ä.

Prywatnie mama nastolatka w spektrum autyzmu mocno zaanga┼╝owana w jego rozw├│j i terapi─Ö.

Uwielbia taniec, psy
oraz dobrych i tolerancyjnych ludzi :)

Zdj─Öcie Sary

Sara Sypniewska

Sta┼╝ystka

Studentka V roku psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Realizuje specjalno┼Ť─ç Psychoterapia zaburze┼ä psychicznych oraz Animacja spo┼éeczno┼Ťci lokalnych.
Do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa jako wolontariuszka w szpitalnym Oddziale dla m┼éodzie┼╝y oraz w Centrum Pomocy Dzieciom w Starogardzie Gda┼äskim. Odby┼éa roczny sta┼╝ w Pracowni Psychoterapii i Rozwoju Osobistego HUMANI w Poznaniu. Obecnie odbywa sta┼╝ w Centrum Wspierania Relacji.
Uko┼äczy┼éa certyfikowane szkolenie 101 z zakresu Analizy Transakcyjnej wsp├│┼éorganizowane przez Polskie Towarzystwo Analizy Transakcyjnej. Uczestniczy┼éa w szkoleniu ÔÇ×Interwencja kryzysowa ÔÇô jak pracowa─ç z osob─ů, kt├│r─ů dotkn─Ö┼éa nag┼éa tragedia?ÔÇŁ organizowanym przez Szko┼é─Ö Psychoterapii Dialog oraz ÔÇ×Kompetencje kulturowe psycholog├│wÔÇŁ organizowanym przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Uko┼äczy┼éa kurs ÔÇ×Genogram w praktyce psychologicznejÔÇŁ organizowany przez Edu_Centrum UAM.

Prywatnie adeptka ogrodnictwa i dziewiarstwa, lubi spacery po lesie. W przysz┼éo┼Ťci marzy o adopcji przynajmniej dw├│ch ps├│w i kota.

Disc├│ Utaz├│, Fundacyjny Pies

Disc├│ Utaz├│

Fundacyjny Pies

Czako, pies terapeutyczny

Czako

Pies terapeutyczny

Redakcja czasopisma

Agnieszka  Warszawa (IIS)

Agnieszka Warszawa (IIS)

Terapeuta zaj─Öciowy, logoterapeuta, konsultant

Dyrektor naukowy i wsp├│┼éza┼éo┼╝yciel Institutum Investigationis Scovorodianum ÔÇô mi─Ödzynarodowej, niezale┼╝nej organizacji badawczo-naukowej oraz Gabinet├│w IWT (Indywidualne Wsparcie Terapeutyczne). Cz┼éonek WAPP Support Project Association. Terapeuta zaj─Öciowy, ┼Ťrodowiskowy, konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej, logoterapeuta, specjalista w zakresie wsparcia terapeutycznego os├│b doros┼éych w spektrum autyzmu i ich rodzin. Z wykszta┼écenia r├│wnie┼╝: projektant, plastyk oraz informatyk. Pasjonat m.in. Star Treka i tw├│rczo┼Ťci Stanis┼éawa Lema.

Bo┼╝ena Chrostowska dr (WNS UWM)

Bo┼╝ena Chrostowska dr (WNS UWM)

Pedagożka, wykładowczyni, badaczka

Doktor nauk humanistycznych, pedago┼╝ka, konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej, wyk┼éadowczyni w Katedrze Pedagogiki Spo┼éecznej i Metodologii Bada┼ä Edukacyjnych Uniwersytetu Warmi┼äsko -Mazurskiego w Olsztynie. Pe┼éni w uczelni funkcj─Ö Koordynatora ds. Wsparcia Edukacyjnego Os├│b w Spektrum Autyzmu. Interesuje si─Ö problematyk─ů wykluczenia spo┼éecznego, integracji spo┼éecznej, spektrum autyzmu, funkcjonowania os├│b autystycznych i ich rodzin oraz aktywizmu. Wsp├│┼étw├│rczyni olszty┼äskiego artzina ÔÇ×Papier├│wkaÔÇŁ. Wielbicielka w┼é├│cz─Ögi, poezji i Natury. Nie mo┼╝e ┼╝y─ç bez Bieszczad├│w.

Danka Kope─ç prof. UAM, dr hab. (WSE UAM)

Danka Kope─ç prof. UAM, dr hab. (WSE UAM)

Pedagożka specjalna, badaczka, wykładowczyni

Absolwentka pedagogiki specjalnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczycielka akademicka- badaczka, pracowniczka Laboratorium Studi├│w o Niepe┼énosprawno┼Ťci na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje si─Ö fenomenem niepe┼énosprawno┼Ťci intelektualnej (przede wszystkim g┼é─Öbokiej intelektualnej wielorakiej niepe┼énosprawno┼Ťci), relacj─ů i wi─Özi─ů oraz disability studies.

Dorota Dardas dr in┼╝. (IFM PAN)

Dorota Dardas dr in┼╝. (IFM PAN)

Naukowiec-fizyk, pedagog specjalny, mama

Doktor, in┼╝ynier, fizyk, oligofrenopedagog. Zafascynowana badaniami nad ciek┼éymi kryszta┼éami (zawodowo) i spektrum autyzmu (prywatnie). Popularyzatorka nauki. Mama dw├│jki wspania┼éych dzieci znajduj─ůcych si─Ö na dw├│ch (skrajnych) obliczach spektrum autystycznej neuror├│┼╝norodno┼Ťci. Ambasadorka nauki bez barier.

Grzegorz Iszkuło prof. dr hab. (PAN, UZG)

Grzegorz Iszkuło prof. dr hab. (PAN, UZG)

Naukowiec, nauczyciel akademicki, biolog le┼Ťnik

Prof. UZ ÔÇô biolog, nauczyciel akademicki, badacz. Ojciec trojga dzieci. Najwi─Öcej uczy si─Ö od dzieci, szczeg├│lnie od c├│rki w spektrum autyzmu.

Katarzyna Pawelczak dr (WSE UAM)

Katarzyna Pawelczak dr (WSE UAM)

Psycholożka, badaczka, wykładowczyni

Psycholo┼╝ka, pedago┼╝ka, badaczka reprezentacji filmowych os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů, pracuje w Laboratorium Studi├│w o Niepe┼énosprawno┼Ťci (UAM w Poznaniu). Od wielu lat pe┼éni funkcj─Ö opiekuna Ko┼éa Naukowego Student├│w Pedagogiki Specjalnej Akademicka Grupa Inicjatyw (AGI). Mi┼éo┼Ťniczka czarnych kot├│w, kawy i w─Ödr├│wek. Dostrzega detale, utrwala obrazy i my┼Ťli. Kocha ludzi, relacje, ┼╝ycie i ÔÇŽfilmy.

Magdalena Hardt doktorantka (WPiK UAM)

Magdalena Hardt doktorantka (WPiK UAM)

Psycholo┼╝ka, badaczka, mama

Psycholog dzieci─Öcy, badacz. Szczeg├│lnie zainteresowana rozwojem dzieci w wieku 0-6 lat oraz ich interakcj─ů z rodzicami. Te obszary zg┼é─Öbia na studiach doktoranckich (Wydzia┼é Psychologii i Kognitywistyki UAM). Wiedz─Ö o nich wprowadza w praktyk─Ö w ramach pracy terapeutycznej w Centrum S┼éowo oraz diagnostycznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prywatnie ┼╝ona, mama i wielbicielka rozm├│w.

Marta Wrze┼Ťniewska-Pietrzak prof. UAM, dr hab. (WFPiK UAM)

Marta Wrze┼Ťniewska-Pietrzak prof. UAM, dr hab. (WFPiK UAM)

J─Özykoznawca, glottodydaktyk, surdoglottodydaktyk

J─Özykoznawca, glottodydaktyk, surdoglottodydaktyk; wyk┼éada na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM; w pracy badawczej interesuje si─Ö przede wszystkim relacj─ů j─Özyk ÔÇô cz┼éowiek ÔÇô kultura, z zaciekawieniem przygl─ůda si─Ö spo┼éeczno┼Ťci g/G┼éuchych, a tak┼╝e uczniom cudzoziemskim podejmuj─ůcym nauk─Ö w polskich szko┼éach; pasjonuje si─Ö uczeniem j─Özyka polskiego jako obcego/ drugiego; opiekun naukowy Ko┼éa Naukowego Polonist├│w Co-lektor, kt├│re zajmuje si─Ö kwestiami glottodydaktycznymi; na co dzie┼ä mama dw├│jki nastolatk├│w, mi┼éo┼Ťniczka kawy i spotka┼ä z m┼éodzie┼╝─ů (te┼╝ przy kawie).

Michał  T. Handzel dr (IIS)

Michał T. Handzel dr (IIS)

Psycholog, filozof, terapeuta

Kierownik naukowy i wsp├│┼éza┼éo┼╝yciel Institutum Investigationis Scovorodianum ÔÇô mi─Ödzynarodowej, niezale┼╝nej organizacji badawczo-naukowej oraz Gabinet├│w IWT (Indywidualne Wsparcie Terapeutyczne). Konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej, psycholog, terapeuta zaj─Öciowy, logoterapeuta, specjalista w zakresie wsparcia terapeutycznego os├│b doros┼éych w spektrum autyzmu i ich rodzin, Philosophical Counselor. Wyk┼éadowca na kierunku doradztwa filozoficznego z mentoringiem. Z wykszta┼écenia r├│wnie┼╝: historyk filozofii, historyk idei, etyk. Pasjonat m. in. kultury antycznej, mediewistyki, judaistyki, rosjoznawstwa, ukrainoznawstwa i szermierki japo┼äskiej.

Joanna Szczepaniak

Joanna Szczepaniak

Mama, grafik, pocz─ůtkuj─ůcy UX designer

Od wielu lat projektuj─Ö czasopisma i grafiki u┼╝ytkowe. Uwielbiam typografi─Ö oraz malarstwo Petera Brueghela. Od pocz─ůtku 2023 r. zg┼é─Öbiam tajniki UX designu. Jestem szcz─Ö┼Ťliw─ů ┼╝on─ů, mam─ů dw├│ch c├│rek, dlatego moje zainteresowania kr─ů┼╝─ů wok├│┼é rodzicielstawa blisko┼Ťci, NVC oraz pozytywnej dyscypliny. Nie lubi─Ö stwierdzenia ÔÇ×nie da si─ÖÔÇŁ i zawsze musz─Ö sprawdzi─ç czy rzeczywi┼Ťcie. Zwykle nie chodz─Ö utartymi ┼Ťcie┼╝kami, raczej pod pr─ůd. W wolnych chwilach gotuj─Ö, praktykuj─Ö jog─Ö, kocham g├│ry. Zamiast kawy pij─Ö yerba mate.

Anna P─Öczkowska-Zi─Ötak, mgr (ZSP w Paterku)

Anna P─Öczkowska-Zi─Ötak, mgr (ZSP w Paterku)

Nauczyciel wychowania przedszkolnego, mama i ┼╝ona

Absolwentka 5-letnich studi├│w magisterskich na kierunku Pedagogika o specjalno┼Ťci Edukacja przedszkolna i terapia pedagogiczna Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz studi├│w podyplomowych na kierunku Integracja Sensoryczna. Nieustannie podnosz─ůca swoje kompetencje poprzez udzia┼é w kursach i szkoleniach pedagogicznych i psychologicznych. Nauczyciel mianowany pracuj─ůcy w edukacji przedszkolnej, wychowawca jednego z oddzia┼é├│w Przedszkola w Paterku. Prywatnie mama i ┼╝ona uwielbiaj─ůca sp─Ödzanie czasu z rodzin─ů, wsp├│lne podr├│┼╝e, szum morza, mecze pi┼éki no┼╝nej i siatk├│wki. Najch─Ötniej odpoczywaj─ůca w ciszy i spokoju.

Paulina Gołaska-Ciesielska dr (CWR)

Paulina Gołaska-Ciesielska dr (CWR)

Psycholo┼╝ka, pedago┼╝ka specjalna, terapeutka relacyjna

Psycholo┼╝ka, pedago┼╝ka specjalna, terapeutka relacyjna, badaczka. Interesuje si─Ö tematyk─ů wspierania rozwoju emocjonalnego i spo┼éecznego cz┼éowieka. Prowadzi Centrum Wspierania Relacji wraz z dzia┼éaj─ůc─ů przy nim Fundacj─ů RELACYJNI, w ramach kt├│rego organizuje konsultacje indywidualne dla dzieci, m┼éodzie┼╝y, rodzic├│w i specjalist├│w oraz szkolenia, warsztaty, grupy spotkaniowe i superwizje. Jej zawodow─ů pasj─ů s─ů relacje. Prywatnie szcz─Ö┼Ťliwa ┼╝ona, posiadaczka w─Ögierskiego wy┼╝┼éa i lokalna eko-si┼éa sprz─ůtaj─ůca pobliskie lasy.

Maciek Wodziński doktorant (WFiS UMCS)

Maciek Wodziński doktorant (WFiS UMCS)

Filozof, badacz, tata

Jestem filozofem, doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UMCS oraz ojcem dw├│jki dzieci w spektrum autyzmu, Mai i Aleksa. Moje zainteresowania badawcze ogniskuj─ů si─Ö na styku filozofii, psychologii i psychiatrii, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem kwestii etycznych oraz epistemologii spo┼éecznej. Uwa┼╝am, ┼╝e uprawianie humanistyki ma sens przede wszystkim, gdy jest zaanga┼╝owane, dlatego staram si─Ö ┼é─ůczy─ç prac─Ö naukow─ů z dzia┼éalno┼Ťci─ů na rzecz ┼Ťrodowiska os├│b w spektrum autyzmu i szerzej poj─Ötego dobrostanu psychicznego poprzez organizacj─Ö dyskusji, warsztat├│w czy popularnonaukowe publikacje.