Czasopismo dla specjalistów i rodzin osób z niepełnosprawnościami, w spektrum autyzmu i w kryzysie zdrowia psychicznego
Czasopismo dla osób z niepełnosprawnościami, spektrum autyzmu i w kryzysie zdrowia psychicznego, ich rodzin oraz współpracujących z nimi specjalistów
Artykuł numeru:
Grzegorz Iszkuło, Aleksandra Rumińska, Marek Stankiewicz, Paulina Gołaska-Ciesielska
Osoby w spektrum autyzmu w kontakcie z naturą. Możliwości i ograniczenia terapii przyrodą
Wywiad numeru:
Jakub Duras w rozmowie z Weroniką i Jerzym Janiak
Relacje w nauce i sztuce:
Katarzyna Pawelczak
Pasożyt czy sojusznik? Rozważania o pozycji badacza niepełnosprawności
Maciek Wodziński
Czy wszyscy żyjemy w tym samym czasie?
Magdalena Hardt
„Taniec”, czyli o interakcji rodzic-niemowlę
Michał T. Handzel
Obraz jest wart tysiąc słów
Felietony:
Bożena Chrostowska
Jak wychować dziecko z autyzmem i nie zwariować?
Okiem czytelnika:
Małgorzata Rękosiewicz
Dziękuję, że jesteś! Recenzja książki Małgorzaty Janczak O depresji. Rozmowy bez wstydu.
Komunikat numeru:
Dorota Dardas
Noc Naukowców – nowe podejście: „Naukowcy w szkołach”!
Serdecznie zapraszamy wszystkich autorów i autorki do podzielenia się swoją wiedzą i pasją. Mile widziane są opracowania popularnonaukowe, recenzje książek, filmów czy sprawozdania z przebiegu wydarzeń naukowych. Równie chętnie przyjmiemy do publikacji krótkie opowiadania oraz wiersze. Prosimy jedynie o to, aby wysyłane do redakcji prace obejmowały szeroko rozumianą tematykę człowieczeństwa i relacji.
Kliknij poniższy przycisk by dowiedzieć się więcej.
Fundacja RELACYJNI działa przy Centrum Wspierania Relacji od października 2020 roku. Jej cele statutowe są zbieżne z celami Centrum, a głównym zadaniem jest pomoc rodzinom w potrzebie. Dzięki działaniom fundacji pozyskujemy środki, by móc udzielać wsparcia dzieciom, młodzieży i dorosłym częściowo odpłatnie lub bezpłatnie.
Centrum Wspierania Relacji
Pawłowice, ul. Pawłowicka 2
62-090 Rokietnica
Gabinety:
ul. Chojnicka 58
60-480 Poznań
kontakt@wspieranierelacji.pl
+48 797 189 627
rejestracja czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 15.00-19.00
© 2021 Centrum Wspierania Relacji Fundacja RELACYJNI.
Terapeuta zajęciowy, logoterapeuta, konsultant
Dyrektor naukowy i współzałożyciel Institutum Investigationis Scovorodianum – międzynarodowej, niezależnej organizacji badawczo-naukowej oraz Gabinetów IWT (Indywidualne Wsparcie Terapeutyczne). Członek WAPP Support Project Association. Terapeuta zajęciowy, środowiskowy, konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej, logoterapeuta, specjalista w zakresie wsparcia terapeutycznego osób dorosłych w spektrum autyzmu i ich rodzin. Z wykształcenia również: projektant, plastyk oraz informatyk. Pasjonat m.in. Star Treka i twórczości Stanisława Lema.
Pedagożka, wykładowczyni, badaczka
Doktor nauk humanistycznych, pedagożka, konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej, wykładowczyni w Katedrze Pedagogiki Społecznej i Metodologii Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Warmińsko -Mazurskiego w Olsztynie. Pełni w uczelni funkcję Koordynatora ds. Wsparcia Edukacyjnego Osób w Spektrum Autyzmu. Interesuje się problematyką wykluczenia społecznego, integracji społecznej, spektrum autyzmu, funkcjonowania osób autystycznych i ich rodzin oraz aktywizmu. Współtwórczyni olsztyńskiego artzina „Papierówka”. Wielbicielka włóczęgi, poezji i Natury. Nie może żyć bez Bieszczadów.
Pedagożka specjalna, badaczka, wykładowczyni
Absolwentka pedagogiki specjalnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczycielka akademicka- badaczka, pracowniczka Laboratorium Studiów o Niepełnosprawności na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się fenomenem niepełnosprawności intelektualnej (przede wszystkim głębokiej intelektualnej wielorakiej niepełnosprawności), relacją i więzią oraz disability studies.
Naukowiec-fizyk, pedagog specjalny, mama
Doktor, inżynier, fizyk, oligofrenopedagog. Zafascynowana badaniami nad ciekłymi kryształami (zawodowo) i spektrum autyzmu (prywatnie). Popularyzatorka nauki. Mama dwójki wspaniałych dzieci znajdujących się na dwóch (skrajnych) obliczach spektrum autystycznej neuroróżnorodności. Ambasadorka nauki bez barier.
Psycholożka, badaczka, wykładowczyni
Psycholożka, pedagożka, badaczka reprezentacji filmowych osób z niepełnosprawnością, pracuje w Laboratorium Studiów o Niepełnosprawności (UAM w Poznaniu). Od wielu lat pełni funkcję opiekuna Koła Naukowego Studentów Pedagogiki Specjalnej Akademicka Grupa Inicjatyw (AGI). Miłośniczka czarnych kotów, kawy i wędrówek. Dostrzega detale, utrwala obrazy i myśli. Kocha ludzi, relacje, życie i …filmy.
Psycholożka, badaczka, mama
Psycholog dziecięcy, badacz. Szczególnie zainteresowana rozwojem dzieci w wieku 0-6 lat oraz ich interakcją z rodzicami. Te obszary zgłębia na studiach doktoranckich (Wydział Psychologii i Kognitywistyki UAM). Wiedzę o nich wprowadza w praktykę w ramach pracy terapeutycznej w Centrum Słowo oraz diagnostycznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prywatnie żona, mama i wielbicielka rozmów.
Językoznawca, glottodydaktyk, surdoglottodydaktyk
Językoznawca, glottodydaktyk, surdoglottodydaktyk; wykłada na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM; w pracy badawczej interesuje się przede wszystkim relacją język – człowiek – kultura, z zaciekawieniem przygląda się społeczności g/Głuchych, a także uczniom cudzoziemskim podejmującym naukę w polskich szkołach; pasjonuje się uczeniem języka polskiego jako obcego/ drugiego; opiekun naukowy Koła Naukowego Polonistów Co-lektor, które zajmuje się kwestiami glottodydaktycznymi; na co dzień mama dwójki nastolatków, miłośniczka kawy i spotkań z młodzieżą (też przy kawie).
Psycholog, filozof, terapeuta
Kierownik naukowy i współzałożyciel Institutum Investigationis Scovorodianum – międzynarodowej, niezależnej organizacji badawczo-naukowej oraz Gabinetów IWT (Indywidualne Wsparcie Terapeutyczne). Konsultant Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej, psycholog, terapeuta zajęciowy, logoterapeuta, specjalista w zakresie wsparcia terapeutycznego osób dorosłych w spektrum autyzmu i ich rodzin, Philosophical Counselor. Wykładowca na kierunku doradztwa filozoficznego z mentoringiem. Z wykształcenia również: historyk filozofii, historyk idei, etyk. Pasjonat m. in. kultury antycznej, mediewistyki, judaistyki, rosjoznawstwa, ukrainoznawstwa i szermierki japońskiej.
Mama, grafik, początkujący UX designer
Od wielu lat projektuję czasopisma i grafiki użytkowe. Uwielbiam typografię oraz malarstwo Petera Brueghela. Od początku 2023 r. zgłębiam tajniki UX designu. Jestem szczęśliwą żoną, mamą dwóch córek, dlatego moje zainteresowania krążą wokół rodzicielstawa bliskości, NVC oraz pozytywnej dyscypliny. Nie lubię stwierdzenia „nie da się” i zawsze muszę sprawdzić czy rzeczywiście. Zwykle nie chodzę utartymi ścieżkami, raczej pod prąd. W wolnych chwilach gotuję, praktykuję jogę, kocham góry. Zamiast kawy piję yerba mate.
Nauczyciel wychowania przedszkolnego, mama i żona
Absolwentka 5-letnich studiów magisterskich na kierunku Pedagogika o specjalności Edukacja przedszkolna i terapia pedagogiczna Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz studiów podyplomowych na kierunku Integracja Sensoryczna. Nieustannie podnosząca swoje kompetencje poprzez udział w kursach i szkoleniach pedagogicznych i psychologicznych. Nauczyciel mianowany pracujący w edukacji przedszkolnej, wychowawca jednego z oddziałów Przedszkola w Paterku. Prywatnie mama i żona uwielbiająca spędzanie czasu z rodziną, wspólne podróże, szum morza, mecze piłki nożnej i siatkówki. Najchętniej odpoczywająca w ciszy i spokoju.
Psycholożka, pedagożka specjalna, terapeutka relacyjna
Psycholożka, pedagożka specjalna, terapeutka relacyjna, badaczka. Interesuje się tematyką wspierania rozwoju emocjonalnego i społecznego człowieka. Prowadzi Centrum Wspierania Relacji wraz z działającą przy nim Fundacją RELACYJNI, w ramach którego organizuje konsultacje indywidualne dla dzieci, młodzieży, rodziców i specjalistów oraz szkolenia, warsztaty, grupy spotkaniowe i superwizje. Jej zawodową pasją są relacje. Prywatnie szczęśliwa żona, posiadaczka węgierskiego wyżła i lokalna eko-siła sprzątająca pobliskie lasy.
Filozof, badacz, tata
Jestem filozofem, doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UMCS oraz ojcem dwójki dzieci w spektrum autyzmu, Mai i Aleksa. Moje zainteresowania badawcze ogniskują się na styku filozofii, psychologii i psychiatrii, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii etycznych oraz epistemologii społecznej. Uważam, że uprawianie humanistyki ma sens przede wszystkim, gdy jest zaangażowane, dlatego staram się łączyć pracę naukową z działalnością na rzecz środowiska osób w spektrum autyzmu i szerzej pojętego dobrostanu psychicznego poprzez organizację dyskusji, warsztatów czy popularnonaukowe publikacje.