PROJEKTY I PUBLIKACJE

Jak wspierać rodzinę dorastającego dziecka w spektrum autyzmu? Dyskusja po projekcji filmu “Oto My”

Dyskusja z udziałem członków zespołu Centrum Wspierania Relacji oraz zaprzyjaźnionych rodziców dotycząca wspierania rodziny z dorastającym dzieckiem w spektrum autyzmu po projekcji filmu “Oto My” w Kinie Muza w Poznaniu (18.12.2021). Wśród zaproszonych gości_ń:

Prof. Grzegorz Iszkuło,
Biolog, wykładowca, badacz, ojciec 18letniej córki ze spektrum autyzmu

Justyna Kędziora-Antkowiak
Psycholożka, psychoonkolożka, psychoterapeutka systemowa w szkoleniu, specjalizuje się w pracy psychoterapeutycznej z rodzicami, parami i rodzinami

Maciej Duras
Pedagog specjalny, psychoterapeuta w szkoleniu psychodynamicznym, tata dwóch synów, specjalizuje się w pomocy psychopedagogicznej rodzinom dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością


Alicja Bogaczyk
Pedagożka przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagożka specjalna, nauczycielka wspomagająca uczniów w spektrum autyzmu, terapeutka w szkoleniu z zakresu psychoterapii pozytywnej, mama neuronietypowego Adasia i neurotypowej Marii.

Spotkanie poprowadziła dr Paulina Gołaska-Ciesielska.

Redakcja czasopisma

Agnieszka  Warszawa (IIS)

Agnieszka Warszawa (IIS)

Terapeuta środowiskowy, logoterapeuta, konsultant

Dyrektor naukowy i współzałożyciel Institutum Investigationis Scovorodianum – międzynarodowej, niezależnej organizacji badawczo-naukowej oraz Gabinetów IWT (Indywidualne Wsparcie Terapeutyczne). Członek WAPP Support Project Association. Terapeuta środowiskowy, logoterapeuta, asystent w PZP, specjalista w zakresie wsparcia terapeutycznego osób dorosłych w spektrum autyzmu i ich rodzin, konsultant. W trakcie certyfikowanego szkolenia w nurcie Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej.

Bożena Chrostowska dr (WNS UWM)

Bożena Chrostowska dr (WNS UWM)

Pedagożka, badaczka, mama

Doktor nauk humanistycznych, pedagożka, wykładowczyni w Katedrze Pedagogiki Społecznej i Metodologii Badań Edukacyjnych  Uniwersytetu Warmińsko -Mazurskiego w Olsztynie. Pełni w uczelni funkcję Koordynatora ds. Wsparcia Edukacyjnego Osób w Spektrum Autyzmu. Obszar zainteresowań naukowych: problematyka wykluczenia społecznego oraz integracji społecznej, problematyka niepełnosprawności, spektrum autyzmu, funkcjonowanie osób autystycznych i rodzin osób autystycznych, aktywność społeczna, animacja społeczna.Współtwórczyni olsztyńskiego artzina „Papierówka”.

Danka Kopeć prof. UAM, dr hab. (WSE UAM)

Danka Kopeć prof. UAM, dr hab. (WSE UAM)

Pedagożka specjalna, badaczka, wykładowczyni

Absolwentka pedagogiki specjalnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nauczycielka akademicka- badaczka, pracowniczka Laboratorium Studiów o Niepełnosprawności na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesuje się fenomenem niepełnosprawności intelektualnej (przede wszystkim głębokiej intelektualnej wielorakiej niepełnosprawności), relacją i więzią oraz disability studies.

Dorota Dardas dr inż. (IFS PAN)

Dorota Dardas dr inż. (IFS PAN)

Mama, naukowiec-fizyk, pedagog specjalny

Doktor, inżynier, fizyk, oligofrenopedagog. Zafascynowana badaniami nad ciekłymi kryształami (zawodowo) i spektrum autyzmu (prywatnie). Popularyzatorka nauki. Mama dwójki wspaniałych dzieci znajdujących się na dwóch (skrajnych) obliczach spektrum autystycznej neuroróżnorodności. Ambasadorka nauki bez barier.

Grzegorz Iszkuło prof. dr hab. (PAN, UZG)

Grzegorz Iszkuło prof. dr hab. (PAN, UZG)

Naukowiec, nauczyciel akademicki, biolog leśnik

Prof. UZ – biolog, nauczyciel akademicki, badacz. Ojciec trojga dzieci. Najwięcej uczy się od dzieci, szczególnie od córki w spektrum autyzmu.

Katarzyna Pawelczak dr (WSE UAM)

Katarzyna Pawelczak dr (WSE UAM)

Psycholożka, badaczka, wykładowczyni

Psycholożka, pedagożka i trochę filmoznawczyni. Nauczycielka akademicka (UAM) i badaczka reprezentacji filmowych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zaciekawiona disability studies. Miłośniczka czarnych kotów i degustatorka kawy. Spaceruje, wędruje, włóczy się, łazi tu i tam, dostrzega detale, barwy i dźwięki, czasem utrwala obrazy i myśli. Kocha ludzi, relacje, życie i …filmy ;)

Magdalena Hardt doktorantka (WPiK UAM)

Magdalena Hardt doktorantka (WPiK UAM)

Psycholożka, badaczka, mama

Psycholog dziecięcy, badacz. Szczególnie zainteresowana rozwojem dzieci w wieku 0-6 lat oraz ich interakcją z rodzicami. Te obszary zgłębia na studiach doktoranckich (Wydział Psychologii i Kognitywistyki UAM). Wiedzę o nich wprowadza w praktykę w ramach pracy terapeutycznej w Centrum Słowo oraz diagnostycznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Prywatnie żona, mama i wielbicielka rozmów.

Małgorzata Rękosiewicz  dr (CWR, WPiK UAM)

Małgorzata Rękosiewicz dr (CWR, WPiK UAM)

Psycholożka, badaczka, psychoterapeutka systemowa

Psycholożka, psychoterapeutka systemowa w szkoleniu, naukowczyni. Interesuje się psychologią niepełnosprawności intelektualnej oraz relacjami między tożsamością niepełnosprawności a dobrostanem. Pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Psychologii i Kognitywistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Centrum Wspierania Relacji w Poznaniu prowadząc konsultacje dla młodzieży i dorosłych, w tym z doświadczeniem niepełnosprawności. Kocha męża, dwoje swoich dzieci i pracę w ogrodzie.

Marta Wrześniewska-Pietrzak prof. UAM, dr hab. (WFPiK UAM)

Marta Wrześniewska-Pietrzak prof. UAM, dr hab. (WFPiK UAM)

Językoznawca, glottodydaktyk, surdoglottodydaktyk

Językoznawca, glottodydaktyk, surdoglottodydaktyk; wykłada na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM; w pracy badawczej interesuje się przede wszystkim relacją język – człowiek – kultura, z zaciekawieniem przygląda się społeczności g/Głuchych, a także uczniom cudzoziemskim podejmującym naukę w polskich szkołach; pasjonuje się uczeniem języka polskiego jako obcego/ drugiego; opiekun naukowy Koła Naukowego Polonistów Co-lektor, które zajmuje się kwestiami glottodydaktycznymi; na co dzień mama dwójki nastolatków, miłośniczka kawy i spotkań z młodzieżą (też przy kawie).

Michał  T. Handzel dr (IIS)

Michał T. Handzel dr (IIS)

Psycholog, filozof, terapeuta

Kierownik naukowy i współzałożyciel Institutum Investigationis Scovorodianum – międzynarodowej, niezależnej organizacji badawczo-naukowej oraz Gabinetów IWT (Indywidualne Wsparcie Terapeutyczne). Konsultant psychologiczny, psycholog, terapeuta zajęciowy, logoterapeuta, specjalista w zakresie wsparcia terapeutycznego osób dorosłych w spektrum autyzmu i ich rodzin, Philosophical Counselor. W trakcie certyfikowanego szkolenia w nurcie Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej. Z wykształcenia również: historyk filozofii, historyk idei, etyk. Pasjonat m. in. kultury antycznej, mediewistyki, judaistyki, rosjoznawstwa, ukrainoznawstwa i szermierki japońskiej.

Paulina Gołaska-Ciesielska dr (CWR)

Paulina Gołaska-Ciesielska dr (CWR)

Psycholożka, pedagożka specjalna, terapeutka relacyjna

Psycholożka, pedagożka specjalna, terapeutka relacyjna, badaczka. Interesuje się tematyką wspierania rozwoju emocjonalnego i społecznego człowieka. Prowadzi Centrum Wspierania Relacji wraz z działającą przy nim Fundacją RELACYJNI, w ramach którego organizuje konsultacje indywidualne dla dzieci, młodzieży, rodziców i specjalistów oraz szkolenia, warsztaty, grupy spotkaniowe i superwizje. Jej zawodową pasją są relacje. Prywatnie szczęśliwa żona, posiadaczka węgierskiego wyżła i lokalna eko-siła sprzątająca pobliskie lasy.

Maciek Wodziński doktorant (WFiS UMCS)

Maciek Wodziński doktorant (WFiS UMCS)

Filozof, badacz, tata

Jestem filozofem, doktorantem w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UMCS oraz ojcem dwójki dzieci w spektrum autyzmu, Mai i Aleksa. Moje zainteresowania badawcze ogniskują się na styku filozofii, psychologii i psychiatrii, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii etycznych oraz epistemologii społecznej. Uważam, że uprawianie humanistyki ma sens przede wszystkim, gdy jest zaangażowane, dlatego staram się łączyć pracę naukową z działalnością na rzecz środowiska osób w spektrum autyzmu i szerzej pojętego dobrostanu psychicznego poprzez organizację dyskusji, warsztatów czy popularnonaukowe publikacje.